دوماپت - فروشگاه غذایی حیوانات خانگی

فروش ویژه انواع محصولات غذایی برند داخلی و خارجی سگ و گربه

دوماپت - فروشگاه غذایی حیوانات خانگی

فروش ویژه انواع محصولات غذایی برند داخلی و خارجی سگ و گربه

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حقایق گربه ایرانی

گربه پرشین با بینی های چاق ، گونه های چاق و موهای بلند ، نژادی کاملاً نفیس است .

آنها همچنین معمولاً گربه های ساکت و مهربونی هستند که از در آغوش گرفتن لذت می برند ، اما آنها نیز از لم دادن به اطراف راضی هستند . آنها یک گرم کننده کامل و خرخر دار برای دامان درست می کنند !

 

تاریخچه

به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین نژادهای گربه ، گربه ‌های ایرانی را می‌توان به دهه 1600 ردیابی کرد . در حالی که علامت‌های سوالی در مورد اینکه آنها از کجا آمده‌اند وجود دارد .

اعتقاد بر این است که آنها از بین النهرین ، که بعداً ایران نامیده شد ( از این رو نامش،) که اکنون ایران امروزی است ، سرچشمه گرفته‌اند . گفته می شود که آنها توسط کاشفان اروپایی در قرن هفدهم به صورت غیر قانونی از ایران خارج شدند .

در طول سال ها ، این گربه خاورمیانه مورد علاقه خانواده سلطنتی از جمله ملکه ویکتوریا و شخصیت های تاریخی مانند فلورانس نایتینگل بوده است . آنها همچنین در پرده بزرگ ظاهر شده اند ، به عنوان مثال ، به عنوان همراه خزدار دشمن اصلی جیمز باند ، بلوفلد و در نقش آقای بیگلسورث در فیلم های آستین پاورز .

 

ویژگی های فیزیکی

گربه های ایرانی جثه متوسطی دارند ،  معمولا بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن دارند و قدشان بین 25 تا 40 سانتی متر است . آنها سر گرد ، گوش های کوچک و گرد و چشمان بزرگ دارند . آنها همچنین معمولاً چهره ای صاف و کشیده با گونه های چاق دارند . با این حال ، گربه ‌های ایرانی «سنتی» یا «صورت عروسکی» مانند اجدادشان ویژگی ‌های نوک تیز تری دارند .

این گربه ها بدنی محکم و پاهای ضخیم و محکم دارند که تا حدودی دلیل این واقعیت است که آنها به عنوان جامپر شناخته نمی شوند . آن‌ها ترجیح می‌دهند هر چهار پنجه خود را محکم روی زمین بگذارند یا در حالی که استراحت می‌کنند روی کاناپه آویزان شوند .

یکی از بارز ترین ویژگی های آن ها کت بلند و ابریشمی شان است . آنها یک زیرپوش و یک روکش بالایی دارند که در لمس لوکس به نظر می رسد ، اما همچنین تمایل به ریزش دارد.

این گربه های مو بلند می توانند در بسیاری از الگوها و رنگ ها از جمله سفید ، سیاه ، آبی ، کرم ، شکلاتی و قرمز باشند . علاوه بر این ، این گربه ها می توانند رنگ چشم های خود را نیز متنوع کنند ، از جمله چندین سایه چشم آبی ، سبز یا مسی .

 

ویژگی های شخصیتی

شخصیت یک گربه عمدتاً بر اساس مکان و نحوه بزرگ شدن آنها است ، اما شخصیت گربه ایرانی با ویژگی های خاصی شناخته می شود .

به عنوان مثال ، گفته می شود که آنها گربه های نسبتاً آرام و شیرینی هستند که دوست دارند در اطراف استراحت کنند . در حالی که آنها محبت آمیز هستند و از توجه لذت می برند ، معمولاً از آن دسته ای نیستند که خواستار توجه مداوم باشند .

در واقع ، آن ‌ها می‌توانند تا زمانی که افراد جدید را بشناسند ، بی‌تفاوت و محتاط باشند .

 

مراقبت از گربه ایرانی

مانند همه گربه ‌ها ، ایرانی‌ها نیز به رژیم غذایی سالم ، ورزش روزانه و عشق فراوان و همچنین کمی توجه ویژه در نظافت نیاز دارند . این نکات می تواند به کارکردن موتور گربه ایرانی شما کمک کند و موهایی که در اطراف خانه خود پیدا می کنید را به حداقل برساند .

 

ریزش مو

نگاه کردن به آن زیبا و لمس کردن آن مجلل است ، اما تمام آن موها می توانند خانه ای نامرتب را ایجاد کنند اگر بالای آن نمانید .

اگر گربه ایرانی می پذیرید ، حتماً روی یک جاروبرقی محکم برای کف خانه خود ، چند برس پرزدار برای لباس های خود و یک برس حیوان خانگی خوب برای دوست گربه خود سرمایه گذاری کنید . شما می توانید با مسواک زدن یا شانه زدن روزانه آنها به کاهش ریزش کمک کنید .

گربه‌های ایرانی نیز به حمام کردن و نظافت منظم نیاز دارند .

تقریباً هر شش هفته یکبار . برخی از صاحبان گربه ایرانی موهای خود را به روشی که به آن پیرایش شیر می گویند کوتاه می کنند . البته این یک ترجیح شخصی است ، اما می تواند بسیار دوست داشتنی باشد و کمک کند خانه شما مرتب تر باشد .

تمام آن مو همچنین می تواند گرد و خاک را جمع کند . کوتاه کردن خز گربه ایرانی در اطراف پنجه ها و قسمت پشتی آنها برای کمک به تمیز ماندن آنها مفید است . علاوه بر این ، مفید است که یک یا دو بار در روز جعبه زباله را بردارید و هر دو تا سه هفته یکبار کل آن را خالی کنید . گربه‌ های ایرانی در مورد جعبه زباله ‌های خود حساس هستند و در صورت نامرتب شدن ممکن است استفاده از آنها را متوقف کنند (مدفوع گربه را بگیرید) .

 

فقط داخل ساختمان لطفا

در اصل همه ی گربه ها را باید در داخل خانه نگهداری کنید . این کمک می کند تا آنها را از ابتلا به انگل هایی مانند کرم قلب ، ابتلا به بیماری های مسری و مجروح شدن توسط حیوانات دیگر محافظت کند .

به‌ ویژه ایرانی‌ها عاشق هستند نه جنگجو و ممکن است در درگیری با حیوان دیگری صدمه ببینند . موهای بلند آنها همچنین می تواند به جمع آوری خاک ، برگ و شاخه های کوچک ختم شود .

 

نکات سریع درباره گربه های ایرانی

در اینجا نکات بیشتری وجود دارد که به شما کمک می کند تا گربه ایرانی خود را در بهترین فرم نگه دارید :

مهم است که هر روز زیر چشمان آنها را با یک توپ پنبه ای یا پارچه نرم پاک کنید تا از ایجاد لکه های سیاه یا قهوه ای جلوگیری شود .

همه گربه ها نیاز به چک آپ سالانه دارند . این می تواند به دامپزشک شما کمک کند تا مشکلات سلامتی را در مراحل اولیه تشخیص دهد ، زمانی که درمان آنها آسان تر است .

مطمئن شوید که دندان های آنها را به طور مرتب مسواک بزنید و یک تمیز کردن سالانه را در مطب دامپزشک خود برنامه ریزی کنید . دندان ها و لثه های ناسالم می توانند منجر به مشکلات بزرگی مانند عفونت هایی شوند که می توانند بر قلب تأثیر بگذارند .

به گربه خود اسباب بازی های تعاملی بدهید تا به او کمک کند ورزش کند و از خستگی جلوگیری کند . ایرانی‌ها معمولاً آرام هستند ، اما یک اسباب ‌بازی پر از ماهی گربه ‌ای می‌تواند به حرکت آنها کمک کند .

آیا گربه ایرانی شما مبلمان را می خراشد ؟ یک پست خراش ایمن و محکم قرار دهید .

 

10  اصلی بیماری برای گربه های ایرانی

طول عمر یک گربه ایرانی می تواند 15 تا 20 سال باشد ، اما بیماری های شایع در این نژاد ، اگر به موقع پیگیری نشود میتواند این میانگین زمانی را کاهش دهد .

 

  1. شرایط چشم : گربه‌های ایرانی می‌توانند مستعد ابتلا به چشم گیلاسی باشند، و مشکلی به نام انتروپیون که در آن مژه‌ها با رشد به سمت داخل می‌روند .
  2. کاهش وزن
  3. استفراغ
  4. لنگش
  5. عفونت تنفسی فوقانی
  6. مشکلات شکمی
  7. مشکلات تنفسی - شکل بینی آنها می تواند تنفس آنها را محدود کند.
  8. پانکراتیت
  9. رشد / سرطان
  10. فقدان اشتها

گربه های ایرانی همچنین مستعد بیماری کلیه پلی کیستیک هستند که در آن کیست ها در کلیه ها ایجاد می شود . این یک وضعیت جدی است که می تواند منجر به نارسایی کلیه شود . مهم است که گربه خود را برای معاینات منظم نزد دامپزشک ببرید ، بنابراین مسائلی از این دست را می توان زودتر کشف کرد .

  • domapet فروشگاه دماپت
  • ۰
  • ۰

معرفی 10 نژاد سگ آپارتمانی

 

اکثر صاحبان می‌دانند که انتخاب نژاد سگ چقدر سخت است ، زیرا تعداد بی ‌شماری از سگ ‌های بامزه وجود دارد . با این حال ، انتخاب بهترین نژاد سگ برای آپارتمان ها را می توان با اطلاعات صحیح آسان کرد . هنگام انتخاب یک سگ آپارتمانی خوب ، خیلی چیزهای بیشتری از جستجوی ساده کوچکترین نژادهای سگ وجود دارد . ریختن مو ، پارس کردن و انرژی مورد نیاز عوامل مهمی هستند که باید قبل از انجام تعهد به آنها توجه کنید .

برای ساده ‌تر کردن کار، راهنمای گسترده ‌ای برای آپارتمان ‌نشینان و دوست داران سگ آماده کرده‌ ایم .

 

 

  1.  افن پینشر

Affenpinscher یک نژاد باهوش پر از شخصیت و انرژی است . آنها یک سگ ایده آل برای آپارتمان نشینی هستند ، اگر چه چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت :

آموزش خانگی دشوار است .

دسترسی به حیاط خلوت یا پارک سگ برای سالم نگه داشتن این نژاد هیجان انگیز ضروری است .

معاشرت با سگ ها و انسان های دیگر یک الزام است .

دعوت از دوستان ، پیاده روی و بازدید از کافه های سگ پسند توصیه می شود .

آموزش باید زودهنگام و مداوم باشد . مدارس توله ‌سگ ‌ها برای بعضی ‌ها راهگشاست .

اگر بچه و نوپا دارید ، نژاد مورد علاقه شما نیست .

Affenpinscher که سریع یاد می گیرد ، به آسانی خود را با تغییر وفق می دهد و با سگ ها و گربه های دیگر به خوبی کنار می آید . با این حال ، آنها از حیوانات خانگی جونده مانند همستر و موش خرما بیزارند .

 

  • ریزش : خیلی کم
  • پارس کردن : کم
  • انرژی : زیاد

 

  1.  سگ اسکیمو آمریکایی

خوشبختانه برای مسافران آپارتمان ، این نژاد برای زندگی در حیاط خلوت مناسب نیست .

سگ اسکیمو آمریکایی یک نژاد سگ باهوش است که در فعالیت های خانوادگی رشد می کند و با بچه ها عالی است ! برای اطمینان از اینکه Eskie شما زندگی شاد و سالمی دارد ، توصیه های زیر را دنبال کنید :

آنها را برای مدت طولانی تنها نگذارید .

Eskie در فعالیت های مغزی برتر است .

مطمئن شوید که آنها را از سنین جوانی در چابکی ، ترفند ها و اطاعت آموزش دهید یا تحمل کنید که او از شما پیشی بگیرد !

اسکی ها دوست دارند وقتی غریبه ها می آیند و می روند اعلام کنند . تکنیک های حواس پرتی و آموزش به این امر کمک می کند .

یک سگ آپارتمانی همه جانبه خوب اما با حیوانات خانگی کوچک به آنها اعتماد نکنید ، غریزه ممکن است بر او مسلط شود !

 

  • ریزش : خیلی زیاد
  • پارس کردن : متوسط
  • انرژی : زیاد

 

  1. تریر بی مو آمریکایی

American Hairless یک حیوان خانگی است که هم در انواع مو دار  و هم بدون مو وجود دارد .

این نژاد سگ کوچک که از رهبران دسته خود محافظت می کند ، یک سگ نگهبان عالی می سازد .

برای تبدیل شدن به یک سگ آپارتمانی خوب به قرار گرفتن در معرض افراد و سگ ها بین 7 هفته تا 4 ماه نیاز دارد . مدرسه توله سگ یک انتخاب عالی است .

پیاده روی روزانه با کمی بازی اضافی در داخل ورزش کافی برای این نژاد کوچک است .

 

  • ریزش : خیلی کم
  • پارس کردن : کم
  • انرژی : متوسط

 

  1. باربت

باربت که یک شناگر واقعی به دنیا آمد ، یک نژاد سگ بامزه شاد ، پاسخگو و دلپذیر است .

بازدید کنندگان آپارتمان می توانند انتظار ترکیبی از استراحت در اطراف و بازی های سرگرم کننده گیج کننده در داخل خانه را داشته باشند .

علاوه بر این ، چندین پیاده روی در روز باربت را راضی نگه می دارد .

باربت زیاد ریزش نمی کند ، اما نظافت گاه به گاه این نژاد سگ کوچک را راضی نگه می دارد .

طبیعت آرام و زندگی آسان ، باربت می تواند با بهترین نژاد های سگ برای آپارتمان ها باشد .

 

  • ریزش : کم
  • پارس کردن : متوسط
  • انرژی : متوسط

 

  1.  باسنجی

Basenji ، یک نژاد بسیار منحصر به فرد برای صاحبان فداکار است .

فقط در صورت داشتن موارد زیر توصیه می کنیم Basenji تهیه کنید :

نیاز به یادگیری و سرمایه گذاری زمان زیادی برای اهلی کردن این نژاد است .

حیوان خانگی دیگری نداشته باشید .

Basenji به عنوان یک هنرمند فرار مشهور است . اگر به اندازه کافی ورزش نکند ، می تواند بسیار مخرب شود .

اگر می خواهید این نژاد را به آپارتمان خود دعوت کنید ، مطمئن شوید که دارایی های خود را از زمین دور نگه دارید زیرا هر چیزی که پیدا میشود جویده شده است !

 

  • ریزش : خیلی کم
  • پارس کردن : متوسط
  • انرژی : زیاد
  1. بیور تریر

اگر بازیگوش، پرانرژی و سرگرم کننده هستید ، به Biewer Terrier نگاه کنید .

این نژاد سگ بامزه که « بیور» تلفظ می‌شود ، برای کسانی که در آپارتمان ‌ها زندگی می کنند عالی است ! آنها همچنین با اکثر موقعیت های زندگی سازگار هستند . این نژاد در مواقعی بسیار خجالتی است ، به خصوص با افراد غریبه در کمین . اجتماعی شدن در توله سگ می تواند کمک کننده باشد .

  • ریزش : کم
  • پارس کردن : متوسط
  • انرژی : زیاد
  1.  بولداگ

بولداگ یکی از محبوب ترین نژادهای سگ برای آپارتمان است . این نژاد برای نگه داری در خانواده با بچه های جوان مناسب است . پیاده روی کوتاه و چرت زدن در دامان اربابشان باعث افزایش سرعت می شود . با این حال ، مصرف غذای آنها را کنترل کنید زیرا ممکن است تنبل و دچار اضافه وزن شوند .

 

  • ریزش : متوسط
  • پارس کردن : زیاد
  • انرژی : کم
  1.  تاج چینی

اگر دنبال یک سگ آپارتمانی آرام هستید ، چینی کرستد برای شما مناسب نیست . رفتار های مخرب و پر سر و صدا نتیجه اضطراب جدایی است ، حتما قبل از به سرپرستی گرفتن ، زمان زیادی را با این نژاد بگذرانید .

تاج چینی بسیار باهوش است ، تقریباً می تواند ذهن شما را بخواند و احتمالا ساعت ها در تخت شما دراز می کشد . این سگ خانوادگی شگفت انگیز به احتمال زیاد غریبه ها را گاز می گیرد مگر اینکه از سنین جوانی آموزش ببیند .

  • ریزش : کم
  • پارس کردن : متوسط
  • انرژی : کم
  1. لاوچن

لاوچن که یکی از نژاد های سگ اسباب بازی در نظر گرفته می شود ، بازیگوش ، ملایم ، قوی و پرانرژی است .

برای بزرگسالان و کودکان به طور یکسان مناسب است .

نگه داری از این نژاد آسان است ، با اکثر حیوانات خانگی کنار می آید و در هر آپارتمانی با سگ جا می شود . سگ ‌های نژاد کوچک با شخصیت ‌های بزرگ مانند لاوچن در کنار صاحبان خود تلاش می‌کنند .

20 دقیقه در روز برای تمرین این نژاد با تاکید بر آموزش فرماندهی بی صدا در نظر بگیرید .

 

  • ریزش : متوسط
  • پارس کردن : زیاد
  • انرژی : زیاد

 

  1. پکنیز

اگر می‌خواهید برای یک شخصیت واقعاً فردی جا باز کنید ، پکن ‌ها ممکن است برای شما مناسب باشند .

او که به خوبی از سلطنت اجدادی خود آگاه است ، با وقار و افتخار از شما استقبال خواهد کرد و به نوبه خود این احترام را طلب خواهد کرد .

این نژاد سگ کوچک که با خانواده خود بسیار دوست داشتنی و مهربان است ، دوست دارد فکر کند که مسئول همه چیز است .

یک نگرش مهم می تواند آموزش را دشوار کند ، خشن نباشید .

برای صاحبان مناسب ، آنها برخی از بهترین سگ ها را برای زندگی آپارتمانی می سازند .

  • ریزش : زیاد
  • پارس کردن : زیاد
  • انرژی : کم

 

با هزاران نژادی که در میان ما راه می‌روند ، امیدوارم این مقاله به انتخاب بهترین نژاد های سگ ، برای زندگی آپارتمانی شما کمک کرده باشد .

  • domapet فروشگاه دماپت
  • ۰
  • ۰

 

تغذیه بچه گربه های در حال رشد

 

بچه گربه ها فرشته هایی با سبیل هستند که ورود آنها به زندگی ما می‌تواند شور و نشاط خاصی را به همراه داشته باشد. اما نگهداری از آنها نیازمند آگاهی‌هایی است که بتواند سلامت این موجودات دوست داشتنی را تأمین کند. از مهمترین مراحل زندگی بچه گربه‌ها، مراحل اول و دوم رشد است.

 

آنها نه تنها رفتارهای آینده خود، بلکه تکامل ساختار بدنیشان را نیز در این مراحل شکل می‌دهند. این دو مرحله عبارتند از: دوره اول که از زمان تولد تا ۴ ماهگی و دوره دوم که از ۴ تا ۱۲ ماهگی است. فاکتورهای متعددی بر رشد بچه گربه‌ها تأثیرگذار می باشند که " تغذیه " مهمترین آن است.از آنجائی‌که بچه گربه ها به سرعت دو مرحله رشد را قبل از بزرگسالی پشت سر می‌گذارند، در هر مرحله نیاز به تغذیه‌ای اختصاصی دارند تا تمام نیازهای پایه‌ای را به همراه تقویت سیستم ایمنی، تسریع رشد عملکرد حسی-حرکتی و همچنین تسهیل رشد استخوان را تأمین نماید.

هندوانه برای سگ و گربه کاملاً سالم و بی‌خطر است،

 

اما قبل از مصرف پوست و دانه‌ها را جدا کنید که باعث انسداد روده نشوند. این میوه حاوی پتاسیم و ویتامین‌های ب۶ ، آ و سی است. هندوانه حاوی ۹۲ % وزن آب است که راهی مناسب برای  است.

هندوانه سرشار از لیکوپن (lycopene) است. و دارای ویتامین ، C، تیامین (thiamin) و منبع خوبی از پتاسیم و آنتی اکسیدان است که به صورت طبیعی ضربان قلب را کنترل می‌کند. هندوانه یک میوۀ ایدآل برای سگ و گربه است چرا که هیچ گونه چربی یا کلسترولی ندارد و همچنین عوارض جانبی شناخته شده ای برای آنها به همراه نداشته.

۹۲% این میوه را آب تشکیل داده است و خوردن ۱۰۰ گرم هندوانه به صورت روزانه ۵۶۹ میلی گرم یا ۱۹% ویتامین های مورد نیاز سگ را فراهم می سازد، که این میزان ویتامین برای ایمنی بدن ضروری می‌باشد.

مصرف ویتامین A برای محافظت از بدن در مقابل سرطان ریه و دهان شناخته شده است. هندوانۀ صورتی یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد بدن را خنثی می کنند. آنها می توانند باعث تقویت و حفاظت از سیستم ایمنی بدن حیوان باشند.

  • domapet فروشگاه دماپت