دوماپت - فروشگاه غذایی حیوانات خانگی

فروش ویژه انواع محصولات غذایی برند داخلی و خارجی سگ و گربه

دوماپت - فروشگاه غذایی حیوانات خانگی

فروش ویژه انواع محصولات غذایی برند داخلی و خارجی سگ و گربه

  • ۰
  • ۰

گربه نژاد مخلوط (موگی) مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت

گربه نژاد مخلوط (موگی) مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت گربه مخلوط، Felis silvestris catus، یک گربه خانگی معمولی بدون شجره نامه است. این گربه‌های معمولی که در بریتانیا «موگی» نامیده می‌شوند، به دلیل پرورش وحشی و غیرانتخابی رشد کرده‌اند. اما کمبود کاغذ از زیبایی و دوست داشتنی بودن حیوانات کم نمی کند. شکل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌های کت و شخصیت‌های متنوع آنها، آنها را جذاب و پر از شگفتی می‌کند.

ویژگی های گربه های مخلوط

گربه های نژاد مخلوط بسته به اصل و نسب آنها می توانند مو کوتاه، کرکی، طرح دار یا بدون دم باشند، که اغلب یک راز است زیرا ردیابی اصل و نسب یک گربه معمولی اگر غیرممکن نباشد، دشوار است.

در حالی که برخی از نشانه‌های خلق و خو را می‌توان از ویژگی‌های فیزیکی ناشی از اصل و نسب یک خرید رویال کنین گربه به دست آورد، شخصیت یک گربه نژاد مخلوط می‌تواند به طور گسترده‌ای از خجالتی و گوشه‌نشین (مانند آبی روسی) تا برون‌گرا و با شخصیت (مانند سیامی) متفاوت باشد.

گربه‌های نژاد مخلوط نیز در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف، از 7 پوندی کوچک گرفته تا قوزک‌های دو رقمی وجود دارند. باز هم به ژنتیکی که بر دودمان گربه غالب است بستگی دارد.

تاریخچه گربه های مخلوط

گربه های اهلی تاریخچه ای غنی دارند. اعتقاد بر این است که گربه ها برای اولین بار در خاورمیانه زمانی که انسان ها کشاورزی را توسعه دادند (تخمین زده شده در 12000 سال پیش) اهلی شدند. گربه ها برای دور نگه داشتن جوندگان از غلات ذخیره شده خدمت می کردند. مصریان آنها را مقدس می دانستند و با صاحبانشان مومیایی می کردند. گور 9000 ساله در جزیره مدیترانه ای قبرس نشان داد که گربه ای را با یک انسان دفن کرده اند که احتمالاً به دلیل داشتن حیوان همراه است.

گربه های اهلی در سراسر اروپا، آسیا و آفریقا پخش شدند، اما تا زمانی که کاشفان اروپایی آنها را منتقل نکردند، در قاره آمریکا یا استرالیا ناشناخته بودند. گربه‌ها بخشی از زندگی دریانوردی بودند (برای کنترل جوندگان)، و این کشتی‌های دوربرد گربه‌ها را به دنیای جدید معرفی کردند.
از نظر بیولوژیکی، گربه مخلوط نژاد تلاقی بین گربه های دو یا چند نژاد مختلف است. بسیاری از نژادهای خالص با پرورش گربه های نژاد مخلوط با ویژگی های مطلوب خاص ایجاد شده اند.

مراقبت از گربه نژاد مخلوط

بیشتر گربه نژاد مخلوط (موگی) ذاتاً خود تمیز شونده و سخت گیر هستند. گربه خود را در صورت نیاز مسواک بزنید تا به کاهش تشک و جلوگیری از گلوله های مو کمک کنید، به خصوص در گربه های مو بلند. ناخن های گربه خود را هر دو تا سه هفته یکبار کوتاه کنید و یک پست خاراندن ایجاد کنید. اگر گربه اجازه می دهد، دندان هایش را مرتب مسواک بزنید. گربه ها معمولاً به تمیز کردن دندان توسط دامپزشک نیاز دارند.
گربه هایی که فقط در داخل خانه هستند طولانی ترین طول عمر را دارند. برای مثال، گربه های داخل خانه می توانند 14 تا 20 سال عمر کنند. در همین حال، میانگین طول عمر یک گربه در فضای باز 3 تا 10 است. گربه ها در خارج از منزل ممکن است در معرض عفونت های حیوانات دیگر قرار گیرند، وارد دعواهای وحشتناک شوند، مورد حمله شکارچیان قرار گیرند، یا ممکن است توسط وسایل نقلیه زیر گرفته شوند. گربه های فضای باز نیز می توانند باعث آسیب یا مرگ پرندگان و سایر حیات وحش شوند.

گربه های داخل خانه به یک جعبه زباله در یک منطقه آرام نیاز دارند. حتماً حداقل هفته ای یکبار جعبه را به طور کامل تمیز کنید. استفاده از کلوخه زباله و برداشتن توده ها به صورت روزانه می تواند همه چیز را مرتب نگه دارد.

گربه داخل خانه شما نیز به فرصت‌های زیادی برای بازی و تعقیب اسباب‌بازی‌ها نیاز دارد، اما گربه‌ها خواب زیاد و چرت زدن خرید رویال کنین گربه را دوست دارند، بنابراین یک تخت راحت و مکان‌های دیگری در اطراف محل زندگی‌تان فراهم کنید که گربه‌تان بتواند در آن استراحت کند و عقب‌نشینی کند.

گربه‌ها دارای شخصیت‌های متنوعی هستند، از حالت ایستاده تا چسبنده. معاشرت زودهنگام با افراد مختلف می تواند به گربه کمک کند تا نسبت به تازه واردان کمتر ترسو باشد. گربه ها اغلب با دیگر گربه ها و سگ های گربه دوست خوب رفتار می کنند، به خصوص اگر با هم بزرگ شوند. با این حال، گربه‌های خانگی هنوز هم غرایز شکارگری برای جوندگان، پرندگان و ماهی‌ها دارند، خواه حیوان خانگی باشند یا نباشند. بهتر است آن حیوانات را با خیال راحت از گربه خود دور نگه دارید.

مشکل رایج سلامتی

نژادهای مخلوط به طور کلی سالم تر از نژادهای خالص هستند زیرا مستعد ابتلا به بیماری های خاص نژاد نیستند. البته، هیچ گربه ای صد در صد بدون نگرانی از سلامتی است. انجمن آمریکایی برای پیشگیری از ظلم به حیوانات (ASPCA) بیماری های زیر را به عنوان شایع ترین بیماری ها در بین همه گربه ها فهرست می کند:

سرطان: معمولا در گربه های مسن دیده می شود. لنفوم یک سرطان شایع گربه است
دیابت: گربه هایی که چاق، نر و مسن تر هستند در بالاترین خطر قرار دارند
ویروس نقص ایمنی گربه: از گربه ای به گربه دیگر در هنگام مبارزه و گزش عمیق منتقل دوماپت می شود
لوسمی گربه: ویروسی که به سیستم ایمنی آسیب می رساند و گربه ها را مستعد ابتلا به سرطان خون می کند (واکسن موجود است)
اگر قصد پرورش گربه خود را ندارید، حیوان خانگی خود را تا سن 5 ماهگی عقیم کنید. برای جلوگیری از مشکلات رایج و جدی حتماً در جریان بازدیدهای دامپزشکی و واکسیناسیون ها باشید.

ظاهر

گربه های نژاد مخلوط می توانند هر رنگ یا طرحی را که در گربه های اصیل دیده می شود داشته باشند، یا ممکن است ترکیبی از رنگ ها و الگوها را نشان دهند. آنها می توانند موهای کوتاه یا بلند داشته باشند و کوچک یا بزرگ باشند. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، اگر تنوع چاشنی زندگی است، پس گربه های نژاد مخلوط مطمئنا زندگی صاحبان حیوانات خانگی را جالب تر و لذت بخش تر می کنند!

رژیم غذایی و تغذیه

گربه ها به طور طبیعی گوشتخوار هستند و در رژیم غذایی خود به مقدار کافی اسید آمینه تورین نیاز دارند. رژیم غذایی مرطوب اغلب برای تامین تغذیه و هیدراتاسیون بهترین در نظر گرفته می‌شود، اما می‌توانید غذای خشک را برای گربه‌تان نیز کنار بگذارید. همیشه آب تازه و تمیز برای گربه نژاد مخلوط (موگی) خود فراهم کنید.

خوب است که وزن گربه خود را کنترل کنید و اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش وزن اضافی انجام دهید، که می تواند طول عمر حیوان خانگی شما را کوتاه کند. نیازهای گربه خود را با دامپزشک خود در میان بگذارید، به خصوص اگر گربه شما دیابت دارد، چاق است یا مسن تر است.

کجا می توان یک گربه نژاد مخلوط را پذیرفت یا خرید

بهترین مکان برای یافتن گربه ها و بچه گربه های نژاد مخلوط پناهگاه های فرزندخواندگی است که در آن تعداد بی شماری گربه بی خانمان با هر رنگ و شخصیتی در انتظار خانواده های دوست داشتنی هستند. ASPCA بیان می کند: "تقریباً 6.3 میلیون حیوان همراه در سراسر کشور هر ساله وارد پناهگاه های حیوانات ایالات متحده می شوند. از این تعداد تقریباً 3.2 میلیون گربه هستند.

بررسی اجمالی گربه های نژاد مخلوط

گربه های نژاد مخلوط برای اکثر مردم، چه به تنهایی و چه با خانواده، همراهان شگفت انگیزی هستند. اگر به دنبال شکل، رنگ یا خلق و خوی بسیار خاصی در گربه نیستید، شگفتی های ارائه شده توسط یک "موگی" چیزی جز لذت بخش نیست.

حتی اگر گربه شما شبیه یک نژاد گربه شناخته شده باشد، نمی توانید آن را در نمایشگاه خرید رویال کنین گربه به عنوان یک نژاد خاص وارد کنید (مقاله لازم است). اما، در نمایش گربه‌ها که اجازه نژادهای مخلوط را می‌دهند، این گربه‌ها در کلاس‌های خانگی حیوانات خانگی یا گربه‌های خانگی نشان داده می‌شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی